Ofte Stilte Spørsmål

Nedenfor ser du en liste over de meste vanlige spørsmålene ved en mobilreparasjon

Generelle spørsmål

Hva slags typer mobilreparasjoner utfører vi?

Vi reparerer alle tilgjengelige smarttelefoner i markedet, inkludert Apple, , Samsung, Motorola, Xiomi, One plus,  Nokia og Huawei.

Jeg prøvde å reparere smarttelefonen selv, kan jeg fremdeles ta den med til reparasjon eller diagnostikk?

Ja, ikke noe problem. Ta den med til vårt verksted, eller send den til oss.

Jeg har flere problemer med smarttelefonen, kan jeg få ett tilbud på dette?

Ja, det kan du, ring oss og beskriv problemet ditt, så ser vi hva vi kan gjøre for deg.

Postforsendelse innsendelse

Kan jeg sende inn enheter til reparasjon?

Du kan sende inn alt som er oppført på nettstedet vårt. Hvis du har spørsmål eller enheten din ikke er oppført, kan du ringe og teknikerne våre vil hjelpe deg.

Hva bør jeg ta med når jeg sender enheten til dere?

Vi trenger bare enheten din, inkluderer ikke tilbehør, originalemballasjen, da dette bare vil øke fraktkostnadene. All annen informasjon vi trenger vil bli gitt fra innmeldingsskjemaet.

Må jeg inkludere skjermkode/mønster mitt på telefonen?

Det er anbefalt. Vi trenger skjermkoden/mønsteret for å teste telefonen din etter reparasjonen. Hvis du ikke ønsker å oppgi skjermkoden/mønsteret din, blir ikke noen telefonfunksjoner testet slikt som , touchm kamera, Wi-Fi og Bluetooth, og kan derfor ikke bekreftes av oss til å fungere.

Trenger dere simkortet mitt?

Nei, vi trenger ikke simkortet ditt. Da vi har våre egene test simkort.

Vannskade dataredning

Hva skal jeg gjøre hvis enheten min faller i vann eller en annen væske?

Ikke slå på enheten eller prøv og lade den. Det er best hvis du tar den med dagen etter eller til og med samme dag, da vi har en bedre sjanse til å reparere den. Hvis du ikke klarer å komme deg til verkstedet vårt.

Enheten min var vannskadet, og nå ser det ut til at alt fungerer bra, bortsett fra én funksjon. Trenger jeg fortsatt full skadeservice?

Det enkleste svaret på dette spørsmålet er å bare ringe oss , slik at teknikerne våre kan diagnostisere problemet.

Hvor lang tid tar vannskade dataredning?

Vannskadereparasjoner tar vanligvis mellom 24 og 72 timer å fullføre, avhengig av skadenivået. Dette estimatet kan imidlertid variere, avhengig av omfanget av skaden på logikkortet og andre komponenter.

Skjerm og glass bytte

Etter å ha mistet telefonen min har touch kuttet ut, løser skjerm/glassbytte dette problemet?

Ja, eventuell manglende respons på telefonen din på grunn av en fallskade vil dette bli korrigert med ett skjermbytte. 

Hvordan vet jeg om jeg trenger skjerm reparasjon eller ikke?

Hvis selve skjermen på telefonen blør, hvit eller har døde piksler, må skjermbytte da skjermen har fått irreversible skader. Fremdeles ikke sikker? Send et bilde av telefonens nåværende tilstand Send det til support@teknikkspesialisten.no, og vi vil gjøre vårt beste for å diagnostisere den.

Glasset på iPhone-en min er fullstendig knust og glass faller av, er skjermbytte alt jeg trenger?

Ja, skjermbyttet erstatter hele glassflaten og bildeskjermen, så omfanget av skaden på det forrige skjermen spiller ingen rolle.

IHvis du ikke finner svaret du leter etter, ikke nøl med å klikke

Kontakt oss