Vilkår og Salgsbetingelser

Vilkår og Salgsbetingelser

  1. Avtalen og Partene

    Salgsbetingelsene gjelder for salg av alle varer og tjenester (produkter) i nettbutikken til forbrukeren, og utgjør sammen med din bestilling det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Dette bekreftes med en ordrebekreftelse.

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i:

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2009-01-09-2
https://lovdata.no/dokument/NLO/lov/2000-04-14-31
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2003-05-23-35
https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2010-05-07-654

Teknikkspesialisten As selger hovedsakelig elektroniske produkter verneutstyr og tjenester på løpende abonnementsbasis i henhold til valgt produkt.

Oukitelnordic er en avdeling i Teknikkspesialisten, som arbeider med salg av Oukitel varer,produkter og tilbehør til dette.

Avtalen består av de opplysninger som er gitt på nettsiden for bestilling, samt i disse avtalevilkår. For å utføre kjøp på teknikkspesialisten.no og oukitelnordic.no må du akseptere vilkårene i denne avtalen, og følge disse i sin helhet. 

Er du under 18 år, kan du bare handle, hvis du har eget bankkort (debetkort) som kan brukes til det. Du kan ikke benytte de andre betalingsmåtene som gjelder (se for eksempel punkt 5). Du kan også få en foresatt til å gjøre handelen for deg.

 

  1. Partene

Selger er: Teknikkspesialisten AS

 

Informatsjon om Teknikkspesialisten

                     Org.nr: 914 446 228
                     Adresse: Storgata 9, 1776 Halden Norge
                     Telefon: +47 46 411 414
                     E-post: ordre@teknikkspesialisten.no

 

Selger blir i det følgende benevnt «vi», «oss» eller «Selger».

 

Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt «kjøper» «du», «deg», «din» eller «ditt».

  1. Nettbutikk

For at du skal føle deg trygg på hvordan man bestiller/handler i vår nettbutikk, har vi beskrevet kjøpsprosessen, som består av følgende punkter:

  • Orienter deg om produktene
  • Velg ønsket produkt
  • Legg i handlekurv
  • Velg forsendelse og betalingsmåte
  • Eventuell registrering av kundeprofil hos Elkjøp
  • Kontroll av bestillingen
  • Bekreft din bestilling og aksept av salgsvilkårene
  • Motta ordrebekreftelse

 

  • Bestillings- og avtaleprosess

    Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server (datamaskin). Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett. 

    Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen. 
    Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til. Du har likevel rett til å gjøre gjeldende din opprinnelige bestilling såfremt denne er i samsvar med det vi har tilbudt. Unntak kan forekomme.

  • Opplysninger på nettsidene våre

    Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

 

  1. Priser

    Det gis informasjon om prisen på varen/produktet (inkludert mva., miljøgebyr og andre avgifter i Norske kroner) og fraktkostnader i bestillingsløsningen. Dette summeres i et totalbeløp som kjøper skal betale.

 

  1. Betaling

 

Betaling skjer ved den valgte betalingsløsningen i kassa. Betalingsmåte levert av Bambora sammen med partnere. Betalingsmåte levert av Vipps sammen med partnere. Betalingsmåte levert av PayPal sammen med partnere

 

  • Kortbetalning

Korbetalning akseptert av Visa, MasterCard og Maestro. Fakturering av kredittkortet ditt blir gjort direkte.

 

  • Vipps

Betaling med VIPPS gjort gjennom mobilnummer og verifisering av mobilbank ID.

 

  • Faktura & delbetaling

I samarbeid med Collector Bank tilbyr vi en trygg og enkel faktura- og delbetalingsløsning. Tjenesten tilbyr deg en engangskreditt som betaling for dine kjøp. Engangskreditten innebærer at kreditten er bundet til det enkelte kjøp og at du som forbruker ikke har noe ytterligere utestående kredittforhold med Collector Bank. Mer informasjon og generelle kredittvilkår for betalingsløsningen finner du på https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/1805CNO/Credit_terms_All_NO.pdf

Ved valg av faktura er forfallstiden 14 dager. Faktura sendes til den e-postadressen du har oppgitt. Ved valg av faktura kan du i ettertid velge å betale hele beløpet med en gang eller alternativt logge inn på https://commerce.collector.se/Portal og søke om en delbetalingsavtale.

For å kunne benytte tjenesten må du på kjøpstidspunktet ha en permanent og offisiell norsk bostedsadresse og være minst 18 år gammel. Betalingsmåten er bare tilgjengelig for privatpersoner, og forutsetter at du har tatt vare på dine økonomiske forpliktelser og har en god betalingshistorikk.

 

En kredittsjekk gjennomføres i forbindelse med kjøpet. Informasjonen vil ikke bli lagret hos nettbutikken hvor kjøpet blir utført. Din personlige informasjon vil kun bli benyttet til å beslutte om kreditt skal gis eller ikke. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso.

For fullstendige vilkår for Collector Bank’s faktura- og delbetalingstjeneste, se lenkene nedenfor:

Collector Bank’s generelle kredittvilkår for faktura og delbetaling (https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/1805CNO/Credit_terms_All_NO.pdf)

Standardiserte Europeiske opplysninger om forbrukerkreditt

 

  • Spørsmål knyttet til din faktura eller delbetaling

Collector Bank’s kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. Kontakt Collector Bank’s kundeservice via e-post på contactcenter(at)collectorbank.no eller via telefon +47 22 41 14 55, man – fre kl. 08.00 – 18:00, lør 10:00-16:00, søn 10:00-16:00.

Se også FAQ på https://www.collector.no/kundeservice/handlet-med-faktura/.

 

  • Tilbakebetaling ved faktura- og delbetalingskjøp

Dersom du har betalt din faktura eller delbetaling, men senere angrer på ditt kjøp har du et tilgodehavende hos Collector Bank. Collector Bank tilbakebetaler den summen du har betalt etter at vi har fått opplysninger fra forhandler om godkjent retur. Tilbakebetalingen vil skje til din konto og du må derfor informere oss om ditt bankkontonummer og fakturaopplysninger.

 

  • Faktura

En fakturaavgift kan tilkomme på faktura med 14 dagers forfall. For delbetaling påløper et månedlig gebyr på NOK 39 og en rente på 21 %. Normalt tilbys delbetaling over 3, 6, 12 eller 24 måneder spesifisert i henhold til kjøpesum.

 

  1. Frakt og levering

 

En frakt kostnad av 195 NOK vil bli lagt til alle bestillinger der intet annet angis.

 

  • Leveringsmetoder

Vi leverer varene med posten om intet annet blir avtalt.

 

             6.2 Levering

Ordrer plassert før 12.00 behandles på samme dag og leveres vanligvis i løpet av
1-5 dager. Leveransen skjer direkte til den adressen du har angitt ved bestilling.

 

  1. Skadede varer og reklamasjonsrett

 

Som du mottar din ordre, er det viktig å sjekke varene for skader eller defeker. Skulle varen være skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss via e-post: ordre@teknikkspesialisten.no for videre instruksjoner. Du har to års              reklamasjonsrett i henhold til norsk lov.

 

  1. Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir selger beskjed om at du vil benytte angreretten, primært ved å benytte mottatt angrerettskjema, eller skriftlig per brev, e-post referanse til ordrenummer.

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den. Alle produkter skal leveres tilbake til selger innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg.

Selger er forpliktet til å betale tilbake det du har betalt, inkludert porto for forsendelsen, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at selger mottar produktet fra deg eller henteseddel eller produktet er stilt til rådighet for selger.

Produktet sendes tilbake til oss (med sporingsnummer), om mulig i originalemballasjen, sammen med angrerettskjema (som ligger vedlagt på ordrebekreftelsen du fikk på e-post).

  1. Garanti

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er to år etter at du overtok varen, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig mer enn to år

 

  1. Personvern, sikkerhet og personopplysninger

 

I forbindelse med bestillingen, godtar du Teknikkspesialisten As lagre og bruke informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss. Teknikkspesialisten As vil ikke avsløre din personlige informasjon til tredjepart. Under Privacy Act, har du behov, en gang i året, retten til å være en del av den informasjonen vi har lagret om deg. Vi forbeholder oss retten til å bruke e-post for å sende markedsføring og nyhetsbrev.

 

  1. Kontakt & Support

Kontakt og support vil du finne Her

 

  1. Cookies

En cookie er en tekstfil som sendes fra et nettsted til datamaskinen der den er lagret enten i minnet (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte informasjonskapsler). Cookies brukes til å lagre slike Logg inn eller handlekurven mens du surfer rundt på ulike nettsteder. Hvis nettleseren din er satt til å ikke akseptere cookies, vil du ikke være i stand til å gjøre noen ordre på nettstedet vårt. Du kan enkelt endre dette i innstillingene til nettleseren din. Vær oppmerksom på at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon om deg.

 

  1. Force majeure

 

Force majeure, slik som krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig infeksjon eller annen utstrekning partens kontroll og som hindrer partene å oppfylle sine forpliktelser og lindre en fest fra det. Slikt unntak gjelder under forutsetning av at operasjonen ikke kan utføres under disse betingelsene. Den andre parten skal straks varsles om omstendighetene, bruk av denne bestemmelsen

 

  1. Serviceavtale
    Er et abonnement avtale der kjøper faktureres eller med automatisk trekk på valgt kort den 25 hver måned eller nestkommende hverdag. Oppsigelse gjøres enkelt via kontakt på support@teknikkspesialisten.no

Oppsigelsetid på serviceavtalen er umiddelbar, hvis oppsigelsen skjer før den 15 hver måned. Skjer oppsigelsen etter den 15 dagen i måneden må nestkommende faktura betales før abonnementet er sagt opp.

 

  1. Endring av kontrakt

 

Etter at kunden har gjort et kjøp har selger ikke rett til å endre vilkårene i det aktuelle kjøpet med mindre annet er avtalt.

 

  1. Klager

 

Har kunden klager, kan disse sendes til ordre@teknikkspesialisten.no eller direkte på telefon +47 46 411 414

 

  1. Tvister og lover

 

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet,

Norsk lov skal gjelde for alle kjøp gjort under disse vilkårene. Tvister om kjøp under disse vilkår skal utelukkende behandles av en Norsk domstol.